Dumnezeirea lui Iisus Hristos a fost adeseori greu înţeleasă şi a rămas până astăzi o pricină prin care satana derutează minţile oamenilor. Poporul Israel credea în Iahve, Dumnezeu Care li s-a descoperit şi condus de-a lungul Vechiului Testament. Dacă Iisus ar fi spus că este Iahve, n-ar fi putut face cunoscută Sfânta Treime. Era foarte greu să depăşească atât mentalitatea poporului Israel – monoteistă – cât şi mentalitatea popoarelor păgâne – politeiste – pentru a face cunoscut pe Dumnezeu – Unul în Treime. Iisus nu putea să se numească Dumnezeu înainte de a face cunoscută Sfânta Treime. El săvârşea minunile împreună cu Tatăl şi cu Duhul Sfânt, nu singur. El nu putea explica acest adevăr, care este mai presus de minte. El a dat însă toate datele necesare, a făcut minuni pentru ca oamenii să-L recunoască prin credinţă. Au trebuit să treacă însă câteva secole până când acest adevăr a fost stabilit prin sinoadele ecumenice.
Arătându-se pe Sine Fiul lui Dumnezeu, Iisus îşi arată poziţia reală pe care o are în Sfânta Treime. El este „Fiul cel Unul născut” din Tatăl, o Persoană distinctă de Tatăl, având aceeaşi natură dumnezeiască necreată, aceeaşi slavă, aceeaşi putere ca Tatăl, şi îşi descoperă dumnezeirea prin filiaţiunea Sa. El afirmă despre Sine:
„Tatăl M-a trimis” (In. 5, 30-36); „Eu am venit în numele Tatălui Meu” (In. 5, 43); „Cel ce M-a văzut pe Mine a văzut pe Tatăl”; „Eu şi Tatăl Una suntem” (In. 10, 30); „Eu am ieşit de la Tatăl şi am venit în lume, acum las lumea şi mă duc la Tatăl” (In. 16, 28).
Această cunoaştere-vedere prin credinţă stă la baza ascensiunii noastre spre Dumnezeu. Este prima dovadă că inima s-a deschis la acţiunea harului, că a recepţionat harul. Credinţa în dumnezeirea lui Iisus este Piatra de temelie a vieţii noastre, dar şi „Piatra de poticnire”. „Dacă nu credeţi că Eu sunt de Sus, veţi muri în păcatele voastre”, spunea Iisus iudeilor (In. 8, 23-24). El şi-a considerat chiar misiunea încheiată când ucenicii au ajuns să-L recunoască Dumnezeu (In. 16, 30-32).
(Preot Boris Răduleanu, Semnificaţia Duminicilor din Postul Mare, vol. II, Editura Bonifaciu, Bucureşti, 1996, pp. 100-101)
Categoria: Articole
Cautare:
Credinta in dumnezeirea lui Iisus este Piatra de temelie a vietii noastre
Vizualizari: 700
Id: 16118
Imagine:
Share:
Cand ai descoperit in rugaciune o expresie care are sens pentru tine, fa-ti-o deviza zilei respective!
Credinta celui ce se roaga pentru repausatul sau
Cata pace si cata liniste ne pregateste Domnul in locasurile Sale!
Intampina lupta duhovniceasca vitejeste!
De ai dragoste, bucuria aproapelui tau o socotesti ca si cum ar fi a ta
„Vesnica pomenire!”
Ce înseamnă literele IC XC / NI KA ?
Reguli pentru crestinii care merg duminica la Biserica
Cum trebuie sa se incheie fiecare rugaciune crestina?
Pietism, zelotism, intelectualism, hipercriticism
Usa pocaintei
Ce urăm de zilele sfinților?
L-am rugat pe Dumnezeu
Semnificatia zilelor din Saptamana Mare - Pr Teofil Paraian
Text
-
Calendar ortodox
Cântări și pricesne
Cărți epub
Cărți epub rusă
Cărți online
Cărți pdf
Evanghelii duminicale
Articole
Rugăciuni
Slujbe și rânduieli
Versuri colinde
Viețile Sfinților
-
Predici
Părinți duhovnicești
Rugăciuni
Cântări bisericești
Slujbe
Cărți
Colinde
Arhivă emisiuni radio
Video Software
Căutare avansată
webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @)
Facebook:
facebook.com/
resurseortodoxero
Youtube: youtube.com/@resurse-ortodoxe
noutati-ortodoxe.ro - Știri și informații din viața bisericii ortodoxe, evenimente religioase, conferințe, apariții editoriale.
maicadomnului.ro - Preacinstire pentru Maica Domnului - Prea Curata Fecioara Maria.