Dacă rugăciunea unui singur om - a lui Moise - a fost atât de adâncă pentru a dobândi iertare a unui popor întreg, ce trebuie să credem noi de rugăciunea a toată Biserica, a tuturor celor ce cred în Iisus Hristos, de rugăciunea care însoţeşte Jertfa cea fără de sânge, adusă pentru păcatele tuturor oamenilor şi, prin urmare şi a repausaţilor, care sunt deopotrivă membri ai Bisericii Ortodoxe? Cei ce vieţuiesc pe pământ şi cei din lumea de dincolo de mormânt, care cred în Iisus Hristos, au pe însuşi Mântuitorul ca mijlocitor înaintea lui Dumnezeu, după mărturia Apostolului Pavel care zice: „Căci unul este Dumnezeu, Unul este şi mijlocitor între Dumnezeu şi oameni: Omul Hristos Iisus" (I Timotei 2,5). El este mijlocitor înaintea lui Dumnezeu pentru toţi cei ce îi sunt credincioşi; El este Cel jertfit şi Cel Care Se jertfeşte (Evrei 7,17); Preacinstitul Său Sânge vărsat pentru mântuirea păcătoşilor, strigă neîncetat iertare către Dumnezeu, Părintele şi Judecătorul. Fiecare rugăciune a noastră către Dumnezeu şi, prin urmare şi rugăciunea pentru repausaţii ce au făcut păcate de moarte, e ascultată doar când ea se înalţă în numele Mântuitorului (Ioan 14,14). El ne-a împăcat cu Dumnezeu şi ne-a răscumpărat din tot păcatul, aducând ca jertfă curăţitoare trupul şi sângele Său pe Cruce (Evrei 9,14,26; 10,10).
Aceeaşi jertfă se aduce şi astăzi, în Taina Euharistiei, acelaşi trup al Răscumpărătorului nostru este frânt pentru mântuirea lumii (Ioan 6,51), acelaşi sânge al Mântuitorului este vărsat pentru iertarea păcatelor (Matei 26, 26 - 28; Luca 22,19-20). Prin urmare, rugăciunea noastră pentru vii cât şi pentru adormiţi trebuie să fie deosebit de adâncă, smerită şi mântuitoare, în clipa când pe Sfântul Altar se aduce Jertfa cea fără de sânge.
Taina Sfintei Liturghii, slujită de preoţi la cererea unui creştin pentru repausaţii săi iubiţi, curăţă păcatele celor ce au murit în căinţă, în dreapta credinţă, în nădejdea Învierii şi a vieţii veşnice.
După învăţătura Părinţilor şi Dascălilor Bisericii, aceasta este calea cea mai sigură pentru a îndupleca pe Dumnezeu spre îmbunătăţirea soartei repausatului: Jertfa cea fără de sânge adusă pentru odihna sufletului său.
(Părintele Mitrofan, Viața repausaților noștri și viața noastră după moarte, Editura Credința strămoșească, Petru Vodă – Neamț, 2010, pp. 194-195)
Categoria: Articole
Cautare:
Imbunatatirea soartei repausatului: Jertfa cea fara de sange!
Vizualizari: 716
Id: 12389
Imagine:
Share:
Primeste sfaturile Batranilor cu credinta si straduieste-te sa implinesti ceea ce ti-au grait ei tie
Testamentul cuviosului Varsanufie
Daca sfintii au rabdat, cu atat mai mult al nostru este sa rabdam!
Lacrimile si felul lor
Doua feluri de a vorbi despre monahism
„Vesnica pomenire!”
Ce înseamnă literele IC XC / NI KA ?
Reguli pentru crestinii care merg duminica la Biserica
Cum trebuie sa se incheie fiecare rugaciune crestina?
Pietism, zelotism, intelectualism, hipercriticism
Usa pocaintei
Ce urăm de zilele sfinților?
L-am rugat pe Dumnezeu
Semnificatia zilelor din Saptamana Mare - Pr Teofil Paraian
Text
-
Calendar ortodox
Cântări și pricesne
Cărți epub
Cărți epub rusă
Cărți online
Cărți pdf
Evanghelii duminicale
Articole
Rugăciuni
Slujbe și rânduieli
Versuri colinde
Viețile Sfinților
-
Predici
Părinți duhovnicești
Rugăciuni
Cântări bisericești
Slujbe
Cărți
Colinde
Arhivă emisiuni radio
Video Software
Căutare avansată
webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @)
Facebook:
facebook.com/
resurseortodoxero
Youtube: youtube.com/@resurse-ortodoxe
noutati-ortodoxe.ro - Știri și informații din viața bisericii ortodoxe, evenimente religioase, conferințe, apariții editoriale.
maicadomnului.ro - Preacinstire pentru Maica Domnului - Prea Curata Fecioara Maria.